09/11/2013

Mr Bruno Mars

Štvrtok, 7.11.2013, pre väčšinu ľudí deň ako každý iný, mladí ľudia v škole, dospeláci v práci, no pre mňa to bol jeden z najúžasnejších dní v mojom živote. Deň, na ktorý som sa už vyše 8 mesiacov tešila a konečne som sa aj dočkala! Pýtate sa prečo? Tak ja vám to s radosťou vysvetlím..
Ráno okolo 10tej sme nasadli do auta, celí natešení, hovoríme si: Huráá Budapešť! V aute nám hralo najnovšie CD Bruna Marsa stále dookola, čo nás naladilo do správnej koncertnej atmosféry a zároveň som si mohla precvičiť texty pesničiek, ktoré som mala neskôr spievať spolu s Brunom :)!
Po cca troj-hodinovej ceste sme konečne dorazili na miesto, kde sme boli ubytovaní, chvíľu sme sa povadili s recepčnou, ktorá nevedela dobre po anglicky, no a nakoniec sme vyšli na poschodie, kde sa nachádzala naša izba.. Na takú hodinku sme sa pohrali s bezplatným WiFi a okolo 3 pm sme sa vybrali k štadiónu, kde sa mal koncert  konať .. Koncert síce začínal až o 8 pm, no nám vôbec nevadilo tam ísť 5 hodín vopred :D..
S kamarátom, s ktorým som tam šla (Chris) sme sa dohodli, že pôjdeme pozrieť zozadu, či náhodou nestretneme Bruna.. Veď prečo nie?! Máme predsa 5 hodín, času habadej :D.. Takže sme to vzali naokolo..
Prvý zážitok bol, že keď sme prechádzali okolo jednej strany štadióna, bola tam otvorená obrovská "brána" cez ktorú bolo vidno až dovnútra haly.. Chvíľu sme si tam teda postáli, pozorovali sme ľudí, ako stavajú scénu, no a potom.. Potom tam prešiel akýsi nižší chalan v klobúku a my sme si len vymenili pohľady.. "To bol Bruno, videla si to, čo som videl ja?!" pýta sa ma Chris.. Hovorím mu, že áno, OMG, Bruno je už dnu!
Chrisa som odtiaľ nemohla dostať asi 10 minút, keďže tam stále zízal a dúfal, že ho uvidí znovu, no ja som ho potom odtiahla preč s tým, že sa tam jednak nedostane a druhá vec, že bude lepšie stáť pri backstage/i čiže pri zadnom vchode.. Presunuli sme sa teda dozadu, kde už boli odparkované tour bus(y) a kde sa hemžilo dosť veľa ľudí. Trošku sme si to tam teda obhliadli a potom sme sa pridali k ostatným čakajúcim ľuďom tam.. Popravde, čakala som, že tam bude stáť trošku viac ľudí, no na moje prekvapenie, tam stálo menej než 10 ľudí.. S pár ľuďmi sme sa teda dali do reči a asi po hodine čakania odtiaľ vyšli nejakí týpci.. Netušili sme kto sú, no vyzerali ako ľudia, ktorí tam sú s Brunom.. Nechali sme to teda tak, no po chvíli sa k nám blížil akísi ďalší človek. Nižší černoch s okuliarmi, usmievajúc sa, s malým kufríkom na kolieskach..
Chris ma silno stlačil za ruku a hovorí mi: "to je predsa Philip Lawrence!" Pozerám na Chrisa, potom na toho chlapíka a pýtam sa: "Kto?" Chris prekrúti očami a vysvetľuje mi, že to je Brunov najlepší kamarát a zároveň jeho vokalista.. Ja hneď spozorniem a pýtam sa ho či to myslí vážne, že woow! Pomaly prichádza ku nám, väčšina sa usmieva od ucha k uchu a začíname sa s ním chvíľu rozprávať.. Zisťujeme, že nevie kam má ísť, na čom sa smejeme, keďže pravdepodobne práve vstal (lebo vychádzal z tour bus(u)).. Bol veľmi priateľský, Chrisovi sa aj podpísal, obaja sme sa s ním odfotili a pomaly odchádza na vedľajšie parkovisko, čo je podozrivé samo o sebe.. Po chvíli sa však vracia s úškrnom a s tým, že akosi zablúdil (bolo mi divné, prečo tam ide :D).. Tak sme ho trošku naviedli (asi sme vedeli lepšie než on kde má ísť), rozlúčili sa a odkázali cez neho Brunovi, nech nás tam príde aspoň na chvíľu príde pozrieť.. On sa smeje a na otázku, kde je Bruno odpovedá, že netuším,  Bruna som dnes ešte ani poriadne nevidel, ale že dobre odkážem..
Celý happy, že máme fotku aspoň s ním čakáme aj naďalej, prešlo okolo nás snáď stovka maďarských bodyguardov (len nie Bruno), no okolo 6-tej pm si uvedomujeme, že už by sa aj trebalo ísť postaviť pred vstup, keďže tam potom bude veľa ľudí a my chceme v hale stáť hneď pod pódiom.. Presúvame sa teda, tak ako väčšina, dopredu k vstupu, kde by nás mali púšťať a začína sa to nekonečné čakanie.. Keďže sme prišli dosť skoro, stáli sme takmer medzi prvými statočnými a okolo 7 pm nás mali začať púšťaťdnu.. Dav sa pomaly rozrastal, až nám okolo 6:35 pm prišli povedať, že nás budú púšťať dnu a ešte kecali veľa veľa po maďarsky, čomu som ani omylom nerozumela :D.. S Chrisom sme sa chytili za ruku, aby sme sa nestratili a pomaly otvorili veľkú bránu. Vtedy nastal takzvaný chaos! Všetci sa samozrejme začali hneď tlačiť a dnu sme sa dostali tak, že sme sa tam pretlačili cez všetkých.. Všetci sa následne rozbehli k turniketom, kde nám najprv kontrolovali lístky a potom sme sa behom dostali k ďalšiemu miestu, kde nám opäť kontrolovali lístky.. Bežiac dole schodmi (takmer sme si polámali nohy) sme sa dostali k dverám, ktoré viedli do haly a kde nám dávali SBS-kári pásky na ruky.. Bolo to šialené, každý sa dnu chcel dostať ako prvý, takže sa všetci tlačili dopredu. Po chvíli nám konečne otvorili !jedny! dvere (čistý MAĎARI :P) a my sme sa dnu natlačili medzi prvými.. Väčšina tam vrieskala niečo po maďarsky, no nám to bolo jedno, hlavne, žesme sa zrazu ocitli v tej obrovskej hale.. Bežali sme čo najrýchlejšie dopredu a ocitli sme sa úúplne v predu, pod pódiom!!! Celý
šťastní skáčeme od radosti, že sme to zvládli a stojíme úplne vpredu a hoci na nás každý divne pozerá, my sme v tej chvíli najšťastnejší na svete! A tak sa dostávame k ďalšiemu v poradí druhému nekonečnému vyše hodinovému čakaniu! Hala sa pomaly plnila, až sa nakoniec zaplnila úplne (okolo 16 000 ľudí), a keď som sa obzrela naokolo, všade samé hlavy a veeeeľmi veľa ľudí pokope..
O 8 pm, na scénu nabehla kapela a taktiež spevák, ktorého som pred tým nikdy v živote nepočula a volal sa Mayer Hawthorne.. Po chvíli sme zistili, že chlapíci, ktorí pred tým prechádzali okolo nás smerom zo zákulisia boli chalani z jeho kapely a on začína spievať.. Nie najlepšie, nie najhoršie, no kapela bola dosť dobrá, hlavne jeho černošský klavirista.. Jednoducho sme sa všetci tešili na Bruna a tak sme čakali, kedy tento "vtipálek" skončí a my už konečne uvidíme osobu, kvôli ktorej sme sem prišli! Po 35 minútach si dospieva svoju poslednú pesničku a my všetci čakáme na to, na čo sme sa už tak dlho tešili. A čakáme.. A čakáme.. A už nás bolí celý človek z toľkého státia, no aj tak čakáme.. Chrisovi hovorím, že aj keď ma všetko bolí a potrebujem masáž, keď príde ON, určite ma to všetko prejde.. A tak sa aj stalo! Po dlhej pol hodine pripravovania a prerábania celej scény sme sa konečne dočkali! Okolo veľkej scény bola natiahnutá "opona" so vzorom, ktorý pripomínal džungľu a naokolo stáli ľudia, ktorý sa pripravovali na to, kedy spadne a oni ju budú môcť vziať.. Kapela začala hrať, celá hala začala šalieť, všetci sme kričali a potom to prišlo. Kapela hrala a zrazu výbuch! Opona spadla a očami sme prebehli z jednej strany scény na druhú! Stál tam, presne v strede a začal spievať pesničku Moonshine! Davy šaleli, všetci šťastný, ja slzy v očiach, že ho konečne vidím naživo a ešte stále neverím, že som na koncerte Bruna Marsa, stojím hneď pod pódiom a som v preplnenej hale, spievajúc a okolo mňa skvelá atmosféra.. Chris úplne mimo, miestami som
sa dokonca bála, že mi tam odpadne, keďže on je asi jeden z jeho najväčších fanúšikov.. A tak to začalo.. Pokračoval piesňami ako sú Natalie, Treasure, Billionare, Marry You, If I Knew, Runaway Baby, When I Was Your Man, pri ktorej si dokonca poplakal aj Bruno a bol to úžasný pocit počuť túto krásnu pesničku naživo a zároveň počuť, ako to všetci spievajú s ním, Grenade a niekoľko ďalších.. Taktiež zaspieval pesničku od Michaela Jacksona pri ktorej si aj zatancoval a ukázal svoj perfektný moonwalk.. Bolo skvelé vidieť aj ten jeho súlad s kapelou, po celý ten čas na scéne všetci tancovali, Brunove nenapodobiteľné sexy pohyby, výmeny pohľadom aj s jeho vokalistom Phillom (áno s tým, s ktorým mám fotku :D).. Bruno bol v Budapešti prvý krát, no myslím, že si svoje vystúpenie tam naplno užil, davy kričali po celý ten čas, čo bol na scéne, po každej pesničke si vyslúžil neutíchajúci potlesk a bolo vidno, že si to chlapec užíva ;).. Medzi poslednými hral aj jednu z mojich najobľúbenejších pesničiek--> Just The Way You Are, pri ktorej nechal spievať aj nás a on sa len usmieval, ako dobre nám to ide.. Taktiež to bola pesnička, ktorú akosi náročky nemohol ukončiť, lebo sme buď spievali my, alebo on to stále spieval, ďalej a ďalej.. To bolo úžasné! Touto pesničkou sa s nami v podstate chcel rozlúčiť, lenže potom, ako nám všetkým kýval a všetci odišli zo scény, začali sme kričať, pískať, že nech príde späť a tak sa po chvíli zjavil v strede pódia, ktoré sa vysúvalo vyššie a vyššie a hral na bicích! Páni, vedela som, že je talentovaný ale že až tak?? Počas koncertu hral na svojej gitare viac krát, no to, čo predviedol na bicích.. Klobúk dole!! Následne na to si ešte odspieval pesničku Locked Out Of Heaven počas ktorej dokonca vystrelili konfety a celá hala sa zrazu akoby zaplavila pozlátkami (ja som ich ešte aj po koncerte nachádzala všade, dokonca som si ich priniesla ešte aj domov :D). Počas koncertu taktiež samozrejme nechýbali svetelné show, taktiež ohne a rôzne iné efekty.. No a ako poslednú pesničku spieval Bruno song s názvom Gorilla, ktorou celú show zaklincoval a všetci sme len so smutnými tvárami sledovali, ako pomaly odchádza z pódia a taktiež posledné tóny znejúcej hudby..
Koncert skončil po približne 1 hodine a 45 minútach, svetlá sa opäť rozsvietili a my sme ešte stále očarení tým, čo sme práve videli, pomaly odchádzali k východom.. Stretli sme tam aj dosť veľa Slovákov, s ktorými sme neskôr zdieľali svoje nadšenie z koncertu a ktorí s nami súhlasili v tom, že to bol úžasný koncert!
Po koncerte sme teda rýchlo utekali späť k zadnému vchodu, kde sme boli ešte aj pred koncertom a šli sme tam čakať Bruna, keďže sme sa s ním chceli aspoň odfotiť.. Bruno okolo nás nakoniec prešiel autom, nevyšiel( myslím, že by to preňho asi ani nebolo bezpečné..) a všetky sklamané fanynky sa po chvíli rozpustili a odišli každá iným smerom... No predsa len, tí najvernejší zostali (čiže aj my) a rozmýšľali: "veď čo ak náhodou príde naspäť, veď tour bus(y) tu ešte má.." A tak sme tam zostali čakať od 11 pm do cca 1 am.. 2 hodiny OMG!! Zostalo nás tam teda niekoľko a medzi nimi na múriku sedel aj nejaký černoch (o ktorom som si pôvodne myslela, že bol taktiež v zákulisí a že bol z tej kapely predskokana, no nebol :P).. Prišli sme teda k nemu, prihovorila som sa mu a začali sme sa rozprávať.. Povedal nám, že býva v Los Angeles, že je
taktiež spevák/raper a skladá pesničky.. Dokonca som zistila, že on sám má na druhý deň koncert v Budapešti v nejakom klube a že preto sa vlastne chcel ísť pozrieť na Brunov koncert (spojil príjemné s užitočným), keďže taktiež v mestách, kde chcel na jeho koncert ísť, boli vypredané.. Perfektne sme si pokecali, dokonca mal pri sebe gitaru a aj nám zahral pár zo svojich pesničiek, taktiež sme si zaspievali Brunove songy.. No ako som už spomínala, po dvoch hodinách sme to vzdali, vedeli sme, že Bruno už naspäť nepríde, no aj tak nevadí, bol to úžasný deň a nikdy na tento deň nezabudnem! So všetkými sme sa rozlúčili, vymenili si s niektorými kontakty a so skvelým pocitom, hoci už sme nevládali ani stáť na nohách, sme odišli späť do hotela, kde sme boli ubytovaní.. Celou cestou sme si pospevovali a keď som už potom konečne ležala v posteli, prehrávala som si spätne celý deň! Bol to jeden z mojich najúžasnejších dní, koncert bol famózny, úžasný, perfektný a ešte by som mohla pridať aj veľa iných superlatívov a pozitív.. Viem, že na koncert Pána Bruna Marsa nikdy nezabudnem, pretože už len dostať sa na jeho koncert nie je až také jednoduché, keďže v našom blízkom okolí sa neprechádza a nekoncertuje len tak hocikedy..
Po tomto zážitku si myslím, že Bruna Marsa zbožňujem ešte viac ako pred tým, uznávam ho ako skvelého hudobníka/speváka a každý kto nevyužil šancu a nebol doteraz na jeho koncerte môže ľutovať, pretože tento popový princ je naživo skvelý a zažiješ pri ňom show takú, na ktorú do smrti nezabudneš!








2 comments:

  1. Krásne napísaný článok, teší ma, že si mala taký nezabudnutteľný zážitok na celý život! :) Pán Pete je neskutočne talentovaný a keď zavíta do Londýna najbližšie, tak sa určite vyberiem na jeho koncert! :))

    Love
    xxx
    Michelle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem, som rada, že sa ti článok páčil ;)
      A úplne súhlasím, je veľmi talentovaný a ak budeš mať možnosť, určite choď.. Je toť totiž nezabudnuteľný zážitok ;) xxx

      Delete